Altres articles

El veritable pragmatisme

Un article de la sectorial d’Economistes de l’ANC publicat a l’ARA digital el 14 de setembre de 2020

«El Dr. Mas-Colell, en un recent article publicat en aquest mitjà, crida el moviment independentista a apuntar-se al pragmatisme […] Precisament pel gran respecte que sentim pel Dr. Mas-Colell ens sap greu haver d’expressar el nostre desacord amb la seva tesi.»

L’article publicat a l’ARA clicant aquí

Nissan a Catalunya o el preu de la negligència d’Estat

Un article de Josep Reyner i Eduard Gracia  publicat a El Punt-Avui digital el 5 de juny de 2020.

«La raó més important ha estat l’ajuda que Renault ha rebut en tot aquest replantejament estratègic del govern francès, que té el 15% del capital de la companyia. Conscient del que s’hi jugava, l’Estat francès ha fet els deures, res a dir. Ha fet el que tocava, que és apostar fort i posar sobre la taula un aval de 5.000 milions d’euros a un préstec a Renault a canvi de garantir el futur de les seves plantes franceses.»

L’article complet clicant aquí 

Una proposta per a les plantes de Nissan

Un article de Joan Amorós publicat a El Punt-Avui digital el 3 de juny de 2020.

«Cal oferir a Nissan tot el potencial tecnològic de Catalunya, incloses les instal·lacions de l’Idiada i del Circuit de Catalunya, així com el suport de Leitat i de Cerca. També caldria oferir-los interconnexió aèria directa Tòquio-Barcelona, reclamada al govern espanyol des dels anys noranta sense èxit (quan el 60% dels viatgers origen-destinació Japó-Espanya van o venen de Catalunya).»

L’article complet «Una proposta per a les plantes de Nissan» clicant aquí

El affair Nissan

Un article d’Alfons Durán-Pich publicat al seu blog alfdurancorner.com el 4 de juny de 2020.

«El plan de negocio Nissan Motor Ibérica en el 2007 incluía una nueva fábrica en Igualada, con una inversión de 400 millones de euros, exigiendo como contrapartida principal –y éste es uno de los papeles clave de un Estado moderno– una mejora de las infraestructuras viarias. El gobierno de turno del PSOE, presidido por el “malabarista” Rodríguez Zapatero, no atendió la demanda, sin que su representante comercial en Catalunya –el funcionario señor Montilla, alias “el silencioso”– moviera un dedo para evitarlo. La inversión no se produjo. Probablemente aquel año el “proyecto Spain” fue tachado de la lista de prioridades del máximo ejecutivo del grupo.»

L’article «El affair Nissan» complet  clicant aquí

El fals enfonsament de l'economia catalana post 1-O

Un interessant fil de tweets sobre el suposat (fals) enfonsament de l’economia catalana després de l’1 d’octubre de 2017, publicats el 9 d’octubre del 2019 per Natàlia Mas Guix (@nataliamasguix a Twitter), Secretària d’Economia del Govern de la Generalitat.

Cliqueu aquí per descarregar el fil de tweets (editats per a una lectura còmoda)

Raons i desraons econòmiques contra la independència de Catalunya: les de J. L. Feito.

Aquest assaig de l’economista Miquel Puig examina els dos arguments més importants que addueixen els economistes que qüestionen la viabilitat econòmica de la independència de Catalunya. Per fer-ho, s’analitza i es discuteix un dels textos més populars d’aquest corrent. Pel que fa a les hipotètiques conseqüències de l’Efecte Frontera, es demostra que es fonamenten en una comprensió equivocada d’aquest fenomen i en la ignorància de la bibliografia més rellevant; la conclusió és que l’Efecte Frontera i el boicot no són additius i sí modestos. Pel que fa a la relació amb la UE, la predicció d’una sortida desordenada amb conseqüències catastròfiques es basa en una hipòtesi jurídicament incoherent i econòmicament insostenible; la conclusió és que encara que Catalunya no es mantingués dins de la UE, les seves relacions comercials amb la resta del món no es veurien afectades.

Cliqueu aquí per a descarregar l’article complet.

Login